torsdag 3 november 2011

Torsdagsmorgon i nya huset...

Flyttbestyren fortgår och lådantalet krymper, men ännu är en hel del kvar!
Bilderna, från alldeles nyss i det lite svaga morgonljuset. Dessvärre lär det nog inte bli ljusare idag heller.
Gryniga och oskarpa bilder, men ändå...


Från sovrummet framme vid fönstret. Där ska sen stå en stol som hör till det gamla snörbordet... Fönstret ska nog målas...

Samma kruka vid salsbordet, som senare ska stå längre in i rummet.
Igår var jag förbi vid torpet och hämtade några flera saker och kunde inte låta bli att plocka med mej några höstastrar...

Vitrinskåpet i salen.
Dörren som syns leder till köket.
Så skönt när vissa saker ändå är på plats, även om det råder lite kaos på många andra ställen.

Inatt är nog första natten jag har sovit bra sen jag flyttade in. Det känns skönt för idag ska jag besöka väninnan som nyligen hittade ett litet torp i skärgården (klicka HÄR). Hon har flyttat in och fyller dessutom jämna år idag!
Så jag tar en paus från alla bestyren här i huset och åker söderut.

Här trivs jag bara bättre och bättre för varje dag. Det finns ett lugn och en skön harmoni här och det känns sååååå skönt att äntligen vara på plats.
(Däremot har jag mycket dålig signal till datorn, så där får jag nog problem och jag har svårt med kommentarerna, men jag läser era fina inlägg och gläds som vanligt åt era bloggar...!)

Ha en riktigt skön torsdag!

14 kommentarer:

Monica sa...

Så roligt att du trivs! Det är ju faktiskt det allra viktigaste!
Sen är jag helt övertygad om att ditt hus kommer att bli jättefint - det ser man redan!
Ha nu en härlig dag med den jubilerande väninnan!
Kramar, Monica

H A N N A S - F O R M sa...

ÅÅÅÅÅÅ, du har flyttat....STORT GRATTIS till det till synes underbara huset...så härligt!!!!!! Du kommer att förtrolla det ännu mera med dina magiska händer.

Tack för din hälsning hos mig, blev glad!

STOR KRAM och lycka till med uppackningen!

Hanna

john sa...

Morning Lisa ! hope you have a lovely time with your friend, your new home is starting to come together and look lovely !
Gail x

Vintage House sa...

Hej
Vad kul att du trivs och att du har sovit gott!
visst är det trist när det är så här mörkt...
ha en skön torsdag med din väninnna.
kram
sandra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den utsikten med gräs, gärden och skog skulle jag gärna ha, vilket drömställe du hittat, eller det var ju huset som hittade dig.
Ha så roligt på kalaset.
Kramar
AnnaMaria

Susanne sa...

Gud så skönt att få gå och pyssla i ett hus som är tomt..och bara få göra om allt från början...Är lite avis på dig..Varm karm

Vida sa...

japp..man känner glädjen i dina ord..här kommer du att trivas kanon;)) låter underbart och ser underbart ut ;o)

så fina fönster...
Vidakram

rosenälvorna sa...

Hej,Ha det så trevligt hos din väninna och i resten av helgen! Christina

Viola sa...

Vad roligt att du skapat ytterligare en blogg, ser ju verkligen lovande ut..här kommer du att trivas som fisken, när det lugnat ner sig här hemma ska jag titta över till dig, ha det gott, kram

Solstrimmor sa...

Det måste vara perfekt att flytta i månadsskiftet oktober november. Var det inte så de gjorde i forna tider? Nu har du hela tråkiga (oftast) november på dig att fixa och piffa inne! Härligt och roligt bestyr!

Hoppas du har haft en rolig och avkopplande dag hos väninnan!

Kram från en uttröttad Eva-Mari

C De-sign sa...

Det kommer nog att bli upp-packat till slut och du har ju all tid.........så varför stressa? Märkte att signalen även till mobilen var "svajig" när vi pratade, men det kanske kan ordnas... eller så är det så på "landet"! Njut nu av att du ialla fall är på plats! Kram fr C

Norr om Köpenhamn sa...

Så skönt att du har 'hittat hem' och börjar komma iordning bland låd-kaos. Det är ju inte så längesen jag flyttade hit till Danmark och jag minns det med fasa. Lastbilen som var proppfull, inte en endaste pinal mer fick plats. Några suckande flyttgubbar och den fullständiga kaosen som sen rådde bland lådor o möbler. Hjälp!!!

Jag kan redan se hur mysigt o fint du kommer att få. Tänk att du har en härlig jul framför dig att pynta ditt fina lilla hus :o)
Bästa helgen och kram
Ulrika

vintage-rose Cottage sa...

hi,,your home is so nice,,i love it! Belinda from germany

Snögården sa...

Hej. Å vilket super fint hus.
Hoppas allt blir som du tänkt dig.
Kram Anni
Vi träffades hos Viola