måndag 14 november 2011

Vacker måndagsmorgon

Jag vaknar till en ljuvligt vacker måndagsmorgon - lite nackspärr, trött i kroppen och ögonen.....men...

...snart tar det vackra över och tröttheten känns knappt!

Gårdagens och hela helgens roliga och intensiva arbete är över och nu kan jag gå vidare i mitt fixande här i huset!

Just nu pryds flera skänkar och bord av vackra blombuketter. Här ovan en ljuvlig julros, från kvinnan som jag ackompanjerade på dragspel - julrosen blommar för fullt i hennes trädgård nu... och jag är överlycklig att jag fick några, både för gesten och för skönhetsupplevelsen...! Så många goa människor jag har mött!

Här i huset är det massor som ska göras, det ska handlas, målas hyllor och jag kommer att både leka Timell och Kirschsteiger i en och samma person! Om jag lyckas?
Det får man se framöver!:)

Jag önskar er en skönt, solig novembermåndag!

15 kommentarer:

Söderbygården sa...

God förmiddag! Trevligt att läsa din nya blogg som bara "andas" livsglädje och positiv energi. Vi hade också en underbar morgonrodnad här i norra Uppland. Min morfar brukade säga: "Morgonrodnad slask i hatt, aftonrodnad vacker natt". Med andra ord spådde man regn under dagen när himlen blev vackert färgad vid solens uppgång. Men det stämmer inte idag. Regnet är helt frånvarande så passa på och njut av denna underbart vackra novembermåndag! / Moa

Vintage House sa...

Hej
Så vackra bilder och vad skönt att få vara hemma och fixa nu...
Lycka till med att vara båda två...
kram
sandra

Mejrams! sa...

Nej men du har ju skrivit jättemånga inlägg som jag har missat. Så konstigt, dina inlägg har inte poppat upp på bloglovin, måste kolla så att du inte har fallit ur.
Julrosen är ju bara så ljuvlig, lyckos dig som får njuta av den nu./Kram Merja

Rut och Signe sa...

Härligt! Verkar som ni har haft en superhelg i lilla Östra Husby men mycket folk. Har fått igång julhandeln rejält hos mig med en intensiv vecka som gått. Anar att det kommer att bli en hel del att göra till julens shopping. Angenämt problem. Kram Marie

Vida sa...

ja visst är den vita julrosen helt sagolik;)...köpte ett fång snittblommor förra veckan i Köpenhamn...gillar även den ljungfärgade;)
vilken härlig tid du har framför dej..akta fingrarna när du leker timellernst;)

Vidakram

Viola sa...

Vilka skönheter, min favorit det, här är en till som har varit trötter idag, skönt med lite lugn igen :)lycka till med fixandet, kramen

Susanne sa...

Så härligt....Kram

Solstrimmor sa...

Julrosorna helt sagoligt vackra! Såg att jag har knopp i mina... men de kommer inte att orka slå ut nu. Undrar om de ligger där och väntar på våren med sina redan färdiga knoppar?

Så skönt att teaterhelgen gick bra! Nu kan du slappna av... och få hem ditt älskade piano.

Avundas dej som ska bygga!! Eller skruva!! Det är ju så kul. Du visar väl oss sen?

Ha en rolig tisdag!
Kram Eva-Mari

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ååå va fin den är ! Älskar julroser !
Va kul att du fick en lyckad helg !
Kraam/Lotta

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Kikat runt lite här inne.
Härlig blogg!

Ha en fin dag! Kram Maria

Eleonora sa...

Vilken vin upplevelse du haft med teatergänget. Roligt att det blev så lyckat.

Förstår att det nu blir intensiv uppackning och möblering av det nya hemmet. Fint får du inför julen och det är väl något att glädjas ås. Kram kram

rosenälvorna sa...

Hej, hoppas du fick en bra måndag i två mäns skepnad :) Julrosen är underbar! Christina

john sa...

Hello Lisa, so glad your show went well and you received many lovely flowers! Your Christmas rose looks so nice. Time for you to rest and recharge!
Gail x

Snäckskalsdalen. sa...

Oh så många inlägg jag missat under min lilla semester, men nu har jag kommit i kapp mig lite och du bor ju sanslöst vackert nu också. Eller egentligen, ännu vackrare, vilka miljöer och vilken fin väg och så fint du fått det inne och så många fina blommor. Det måste vara en underbar känsla. Det ser så ljuvligt ut och huset är jättevackert!
Stora kramar
Agneta

Monica sa...

Att du kommer att lyckas med att vara både Timell och Kirchsteiger tvivlar jag inte ett dugg på!
Ditt hem blir såå vackert!
Kram, Monica