fredag 11 november 2011

Hörnor och oväntat besök

Igår fick jag äntligen upp draperiet i hallen.
Bakom döljer sej en hörna under trappan som leder till övervåningen.
Den enda förvaringen på bottenvåningen.

 Enligt mej är ju hallen en viktig plats i ett hem.
Den ska kännas välkomnande och ge en liten hint om det övriga hemmet.


Här är en bild från hallen på övervåningen.
Här ska jag ha min arbetshörna/ateljé. Här ska upp hyllor på väggen och lite annat fix. (Bakom stolsryggen finns trappräcket).

Eftermiddagssolen strålade in igår och min Mårbacka blommar ännu, även om den säkert sjunger på sista versen nu.


Igår fick jag oväntat besök av självaste Violan som kom med en välkomstpresent från sin gårdsbutik, trots bråda dagar nu inför hennes julmarknad i helgen.
Titta så fint jag fick - en vacker mönstrad löpare för julbordet, en vacker broderad julhandduk och ett vackert kort!
Så glatt överraskad jag blev!
Titta in på hennes blogg och läs mera om julmarknaden i helgen! Klicka HÄR!

Idag är det riktigt disigt grått, denna speciella fredag med 11.11.11, och jag kommer att preparera mej inför kvällens premiär med teatergruppen.
Hela helgen kommer vi att ha föreställningar inför fullsatt salong, så....jag vet vad jag gör!
Kanske blir inte inläggen så täta, men jag återkommer så snart jag kan och
önskar er en härlig novemberhelg!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lisa!
Vilka fina presenter du fick, underbart att ha vänner som hinner bry sig även om dom har fullt upp.
Sitter på jobbet och textar ett vigselbevis med siffrorna 11.11.11så den här dagen blir speciell för många.Vad spännande med premiär i kväll.
Önskar dig och teatergruppen Lycka till.
Kram från Ulrika i Dalarna

Eleonora sa...

Det ser ut att bli fint i ditt lilla hus - så genomtänkt och rart! Nu kan jag bara önska Lycka Till inför helgens föreställningar. En lyckospart där bak (som du inte får tacka för) ger jag dig här genom tråden. Kram

M/S Design sa...

Hoppas du får en trevlig kväll.
Mariana

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hon är allt snäll och omtänksam Viola, så roligt och få besök av henne. Och så fina saker du fick, perfekt till nya huset.
Gissar att det är lite pirrigt nu inför kvällen.
Spark där bak och kram
AnnaMaria

john sa...

Hello Lisa, yes the hall needs to be welcoming and a bit cosy, so nice that you have workspace in the hall upstairs too! what a nice gift, charming, will take a peek at her blog now. Have a great weekend!
Gail x

Anonym sa...

Lycka till i kväll!
Men.....
Har du redan börjat med advent????
Fuskigt , tycker jag!
Kram B.P.

Lavendel o Lantliv sa...

Jag känner genom bloggen hur du trivs i ditt nya hus, det blir så fint. Otroligt vackra gåvor du fick. "Break a leg" till föreställningen!
Kram Eva-Lena

Rose Garden Malevik sa...

Underbara Presenter :)
Fint med vänner,,,,,,
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

De e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Vintage House sa...

Hej
Håller med dig om hallen vår är enormt liten och otroligt svår att hålla snygg.
det ser ut att bli en fin hörna..
här har det varit en hel gudomlig dag så vacker och vi har varit ute i skogen och njutit...
ha en mysig helg!
kram
sandra

Cajsas Faster sa...

Trevlig helg:)

Mia sa...

Det är så roligt att följa utvecklingen i din nya bostad. En liten ateljéhörna har du också fått ;o) Å vilken fin present du fick. Ha en skön söndag!
// Kram Mia

Anonym sa...

Fina presenter du fått av rara Violan! Löparens mönster och färg har jag i mina 3 rull-hiss-gardiner jag köpte hos Violan på julmarknaden. Köpte också matchande julstrutar till.

Följer dig i det nya huset och den lilla hörnan ser ut att bli riktigt fin.

Kram Renate

Monica sa...

Vilka fina presenter! Ja, hade jag bott närmre, så hade jag gärna gått på den julmarknaden!
(Det retar mig att jag inte har kunnat se dina inlägg förrän idag!!!)
Kram, Monica