lördag 5 november 2011

Första möbleringen


Min gamla trampmaskin, som stått på vinden i stan i 20 år, har äntligen fått sin plats bredvid kakelugnen....

Lite skamfilad av flytten, men ändå...
 Ett första försök till möblering i salen.
Soffan, som fått ett överdrag, står nästan mitt på golvet i det stora rummet, och skänken mot väggen. Brädan som syns ska bli en hylla...
I köket har också hänt saker - handdukshängaren har kommit upp och jag har äntligen kopplat in kökslampan över bordet, men den får ni se senare, vet ännu inte om den ska målas.

Flera lådor återstår fortfarande, men de är inte lika många nu. Igår kväll tömde jag flera stycken, men nu är övervåningen mera kaosartad...:)!

Kanske hinner jag in till kyrkogården idag, jag hoppas ju på det.
Hur tillbringar ni denna Alla Helgons Dag?

Hur ni än gör så önskar jag er en fin och stämningsfull dag!

11 kommentarer:

Eleonora sa...

Så skönt att du kommit så långt fram med möblering och installation. Bra att du kan ta en ledig stund och hälsa på din väninna. Jag förstår att ni nu har mycket gemensamt att diskutera.

Huset ser sååå gulligt och rart ut. Det låter också som om du redan har installerat hemkänslan. Lycka till med vidare möblering.
Kram från Eleonora

Solstrimmor sa...

Så roligt du har som får möbla dig fram till olika lösningar! Jag antar att huset är större än lägenheten i stan? Jag är så avundsjuk på dig som får börja om i ett helt tomt hus! Att få se det växa farm och bli precis som man vill...
Min/vår Allhelgonahelg blir nog som de flesta andras. Vi tänder ljus på kyrkogården och mycket ljus här hemma, både ute och inne. Jag var ju i Falun i veckan och där tände jag ljus för mina käraste. Det känns så bra!

Hoppas din dag blir bra.
Kram Eva-Mari

kulturkurs för seniorer sa...

Det är tydligen ett hus i din smak och du kan verkligen möblera med både stil och smak.
Är bjuden till Dansens hus med en väninna så det ska bli spännande
Kram Kristina alfonsius

M/S Design sa...

Tänder ljus hemma och tänker på dom alla.
Mariana

bakom berget sa...

Så roligt det är att se hur ditt hem tar form. Man får så mycket inspiration varje gång man tittar in hos dig.
Jag har just kommit in från att ha klarat av lite målning som var kvar att göra på utsidan av huset. Man hittar hela tiden små ställen där nåt återstår att fixa.
Ha en skön och fridfull allhelgona helg! Varm kram från mig till Dig!

rosenälvorna sa...

Hej, låter ju som att det fixas till mycket nu där hemma hos dig, så får du väl prova dig fram och se hur du trivs bäst. Dagen får jag nog lov att tillbringa vid symaskinen, dock vid en lite nyare variant än din :) Ha så bra i helgen! Christina

STENLYCKA sa...

Men så fint det blir Lisa,måste vara spännande att börja att möblera ett tomt hus. Förmodar att det kan vara lite svårt att få allt på rätt plats, ibland måste man känna av och bo in sig ett tag.
Jag gör inte många knop idag, har fått en rejäl förkylning efter resan, tycker det är skönt att bara slappa med en bok och titta in på bloggen en stund, så blir nog min dag. I morgon skall jag gå i kyrkan, brukar göra det på Alla Helgons helg, ofta är det musikgudstjänst, skönt att få sitta ned och höra vacker musik och minnas sina kära.
Kram på dig,lycka till med allt stök och alla saker som skall komma på plats! Var rädd om ryggen!
Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så ljusa fina rum du har, ser redan så hemtrevligt ut. Och så fina handtag på kökslådorna.
Här tänder vi extra mycket ljus idag också.
Kramar
AnnaMaria

Patricia sa...

Va kul att packa upp och få sätta sin prägel i ett nytt boende även om det kan vara lite kaotiskt under tiden .. =)

Ser ut att bli jättemysigt i alla fall.

Här tar vi det lugnt, varit på skogspromenad och plockat svamp, ätit god mat och nu slappar vi i TV-soffan .. =)

Fortsatt trevlig helg!
Kram Patricia

Margareta sa...

Gokväll!
Så hemtrevligt och vackert det ser ut redan hemma hos dig.Jag förstår att det är mycket.......Men ett kärt arbete.

Ha en fortsatt fin helg!
kram Margareta

Monica sa...

Så fint det blir hos dig! Jag ser att du t.o.m. har fått upp gardiner och en klocka på väggen...det börjar se ombonat ut!
Handdukshängaren i köket - är det den du hade på torpet eller en liknande?

Må så gott, kram, Monica