tisdag 1 november 2011

En trött och suddig kvällsglimt

Såhär fint lyser det i ett av mina fönster...


Allt är dock inte så välordnat som det kan tyckas av bilden ovan...
Det råder fortfarande kaos i salen, men dehär kartongerna är bara en bråkdel av vad som fanns här igår när flyttkillarna hade åkt! Jag sa till dem att nu vill jag inte ha mera, men de bara fortsatte och fortsatte....!!!
Hur mycket saker kan man ha???!
Många lådor är tömda, men väldigt många är kvar, men jag har i alla fall fått igång stereon och tv:n!
Väninnan B har gjort ett hästjobb med uppackning och annat, vi fick även en liten festkväll igår med både vin och mat i köket.

Kök, bad och sovrum är rätt hyftsade där står nästan inga lådor.
Nåja, sängen gick inte upp för trappan, trots att jag uttalade alla trollformler jag bara kunde.... så där måste jag hitta en annan lösning och har fixat till ett provisorium....!

Nu ser jag nästan dubbelt, men är så glad för alla era uppmuntrande kommentarer och att ni vill vara med mej även i detta hus! Oj, så glad jag blir!

Nu väntar den provisoriska sängen men jag återkommer så snart det finns något att visa!

19 kommentarer:

Anonym sa...

Hallittu kaaos: kauniit paffilaatikot, - ja jokaisessa lukee päällä, mitä sisältää!

Hissuksiin sitä selvitellen kaikki löytävät kyllä paikkansa! Mielenkiintoista!

Voimia! - Simmu -
( luotan siihen, että kääntäjä viestii sinulle toivotusteni sisällön )

Sophie sa...

Lycka till med nya huset! Jag förstår att du föll för huset, av bilderna att döma ser det väldigt hemtrevligt ut!
//Sophie på Hammarö

bakom berget sa...

Va fint det ser ut. Hemtrevligt och inbjudande.Gott att ha en snäll kompis som hjälper till med uppackningen.
Jag är såå nyfiken på nästa inlägg nu :-)
Kram från Åsa.

Härliga Livet sa...

Det låter som du har fullt upp. Ska bli kul att se när det är färdigt.
Kram Pernilla

Mejrams! sa...

Jag är ju en riktig flyttare och gillar precis det här som du befinner dig i just nu. Alla lådor som ska öppnas, allt planerande, då trivs jag som bäst. Det är ju så himla spännande att se vad man har i alla sina kartonger (fast man vet men ändå inte). Sakta men säkert ser man sitt hem ta form. Hade jag bott litet närmare, så hade kommit som ett skott och hjälpt dig. Ha det gott i det kreativa kaoset./Kram Merja

viveca sa...

så vacker ljusstake och sken

Snäckskalsdalen. sa...

Först blev jag glad att se det fina fönstret men sen blev jag lika glad över att få se alla flyttkartongerna, det kändes verkligt liksom. Sängen gick inte upp för trappan - aj aj aj....Agneta kram

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja jisses va med grejer man har !! Förstår om du är helt slut .
Du kommer säkert hitta bra platser för allt du som alltid har öga för vackert !!
Kraam/Lotta

Ann-Catrin sa...

Gud så spännande Lisa..
vad kul det ska bli att få fälja dig här i nya huset!

Mååånga kartonger var det..
vilket jobb.

Varma kramar
A-C

kulturkurs för seniorer sa...

Så vackert du har gjort i fönstret. Ser ut som advent. tänk på att ta pauser med tanke på att du hade ryggskott när du skulle till att flytta. "Rom byggdes inte på en dag" Kram från kulturdamen Kristina

Monica sa...

Det måste ha varit en riktigt hektisk dag igår, förstår jag! Men rolig!
Så skönt att ha en väninna till hjälp!
Hoppas att det ordnar sig med sängen på något vis! Det går inte att hissa upp den och ta in den genom fönstret?
Det ska bli så roligt att se hur du får till ditt vackra hem! Man längtar redan till nästa inlägg...
Kramar, Monica

rosenälvorna sa...

Hej, skönt att i alla fall ha ett hörn sdär det råder lite ordning. Men visst är det väl lite kul ocså att packa upp:) Lycka till och hoppas du trots brist på säng fick en god natt sömn. Christina

The Secret Garden sa...

Ja det är ootroligt vad grejer man drar på sig!! Och det märks som värst när man flyttar.
Ska bli så skoj att följa din nya blogg. Lägger upp den på min blogglista genast! :)

Ha det fint!

Maria sa...

Vad skönt att vissa delar är hyfsat ordning i. Det underlättar och höjer mysfaktorn. Mat och vin lät underbart. Viktigt att mysa mitt i allt kaos. Vi har flyttat många gånger så jag känner igen det här. Kramar från Maria

Susanne sa...

Mys mys,,kram

Fröken Grön sa...

Ja kära du, där ser det ut som att du har sysselsättningen tryggad för ett bra tag framöver, hihi!
Men nog är det ett angenämnt problem ändå, - så KUL att få skapa ett helt nytt hem!

Höstkram från Skåneland!
/Anna-Karin

Lenas trädgård sa...

Vill bara önska dej LYCKA TILL med allt nytt! verkar bli en väldigt trevlig, vacker boplats för dej att leva i...Ska bli kul att följa ditt "möblande" och leverne här!
Må så gott!
Kram Lena

Kamomilla sa...

Härligt Lisa, jag hoppas du sover gott!!
Ser fram emot många inspirerande inlägg framöver..

Linnea Silversmed sa...

Önskar dig lycka till i ditt nya hus! Har följt dig i torpet, nu ser jag fram emot att fortsätta här.
Du skänker inspiration med dina vackra bilder av ditt hem och sen är du ju en otroligt begåvad konstnärinna! Önskar mig dina insekter i present någon gång! *S*

Stort lycka till, och tänk hur saker kan lösa sig! Ibland är de närmre än man tror!


Varma hälsningar Linnea Silversmed
(hoppas det är ok att jag lägger upp dig på min blogg, linneaeriksdotter.blogspot.com)